Versenyeken is kiemelkedő eredményeket értek el a tanulók. Cseppet sem unatkoztak a Mikszáth Kálmán Általános Iskola diákjai az első félév folyamán.
A tanárok igyekeztek sok színes programmal szebbé tenni az őszi-téli hónapokat a tanítványaik számára. Ezt pedig meg is hálálták a gyerekek: a versenyeken maximálisan kitettek magukért. Ezekből válogattuk össze a legfontosabbakat.
Az újonnan megnyílt Szépművészeti Múzeum Egyiptomról szóló kiállítását látogattuk meg a felső tagozatos tanulókkal 2018.december 12-én. Előtte a Hősök terén történelmi sétát tettünk, felelevenítve a szobrokhoz, a személyekhez kapcsolódó történelmi eseményeket. A múzeumban érdekes, tartalmas tárlatvezetést kaptunk. Külön megdícsérték gyermekeink témával kapcsolatos tájékozottságát. Élményekkel gazdagon tértünk haza. Az állatok világnapja alkalmából ellátogattunk a Fővárosi Állat- és Növénykertbe. Az alsós tanulóink játékos feladatokat oldottak meg a tanítóik segítségével, a felsősök pedig csoportokban végezték a feladatokat, válaszolták meg a kérdéseket.
A szeptemberben megrendezett mezei futóversenyen Kiss Róbert 8. osztályos tanulónk III. helyezést ért el, míg a IV. korcsoportos fiúk csapatban a másodikok lettek. A kerületi partizánlabda bajnokságon iskolánk tanulói a II. korcsoportban felállhattak a dobogó harmadik fokára. Somfalvai Balázs 4. osztályos tanulónk a Mikulás kupa súlyemelő versenyen I. helyezést ért el, ahogyan Harasztovics Gergő 8. osztályos diákunk is, aki az országos bajnokságon is a dobogó felső fokára állhatott fel. Továbbá Balázs az Érd Kupa Nemzetközi Súlyemelő és Szumó Válogató Versenyen III. helyezett lett.
Jokán Máté, iskolánk 8. osztályos tanulója II. helyezést ért el a BGSZC Szent István Közgazdasági Szakgimnázium és Kollégium által meghirdetett angol versenyen. A gyerekeknek első körben online tesztet kellett kitölteniük, majd következett a bemutatkozás és egy rövid történet alkotása, természetesen mindez angolul. Iskolánk a 2017/ 18-as tanévben pályázott először a Boldog Iskola címre. A program kiemelt küldetése, hogy a pozitív pszichológia eredményeire építve adjon ötleteket és módszertani segítséget a boldogságra való képesség fejlesztéséhez az iskolás korosztály számára. A pályázat egyik feltétele, hogy az iskola legalább egy tanulócsoport bevonásával igazoltan tartson minimum egy Boldogságórát, és a program fenntartását a következő tanévben is vállalja. Tavaly még csak az ötödik osztály, de az idén már minden felsős osztály csatlakozott a programhoz. Tapasztalataink szerint a diákjaink könnyebben megnyílnak ezeken az órákon.
Forrás: soroksar.hu